Scouts

Ben jij tussen de 11 en 15 jaar en heb je zin in actie? Word lid en beleef uitdagende avonturen bij de scouts! Samen met je mede-scouts doe je super gave dingen waarbij je ook nog eens iets leert. Leer vuurstoken, leer pionieren, ga op zomerkamp en kook op je eigen houtvuur!

De kinderen van 11 tot en met 15 jaar heten 'scouts'. Scouts zijn niet meer bezig met het spelen in thema, zoals bij de bevers , welpen en wolven het geval is. Bij de scouts ligt de focus op het bewust ontwikkelen van hun Scoutingkennis en -vaardigheden.

Wil je komen kijken? Dat kan!

Kom een keer meedoen!

Je mag drie keer gratis komen kijken!

Opkomsttijden

Onze reguliere opkomsten worden gehouden op zaterdagochtend van 09:30 tot 12:00. In de vakanties vervallen er opkomsten.

Wat doen de scouts?

De scouts doen stiekem best wel veel en de activiteiten zijn zeer divers:

Technieken

• functionele bouwwerken maken van hout en touw, pionieren noemen wij dat. Denk aan bouwen kampkeukens, bruggen, vlotten, katapulten etc.
  • leren over natuur, milieu en alles wat daar bij komt kijken
  • leren vuur maken en koken op je eigen houtvuur.
  • leren hakken en zagen.
  • hikes lopen met o.a. kompas en GPS en navigeren op de sterren.

Actviteiten

• verschillende soorten kampen. Van heel primitief tot aan een (lui) gamekamp.
  • wij gaan naar Intercamp; een internationaal scoutingkamp tijdens het pinksterweekend.
  • Een week zomerkamp tijdens de zomervakantie
  • en nog veel meer...

Pionieren scouts

Pionieren

Koken scouts

Koken op je eigen houtvuur

Hoe zit de groep in elkaar?

De leden van de groep zijn tussen de 11 en 15 jaar oud. De groep is opgedeeld in zogenaamde patrouilles. Dit zijn groepjes van zo'n 6-9 leden. Elke patrouille heeft een patrouilleleider (PL) en een assistent patrouille leider (APL) die het groepje leiden. De PL en APL zijn zelf ook scouts.

Om de PL en APL te ondersteunen zijn er ook senior patrouilleleiders (SPL). SPL's zijn zelf PL geweest en focussen zich op het tips en trucks geven aan PL's en APL's.

De leiding biedt waar dat nodig is hulp en ondersteuning aan de scouts om ze te begeleiden in hun leerproces en rijkt tijdens opkomsten informatie en kennis uit aan de leden. Als groep gaan de scouts hier samen mee aan de slag om de vaardigheden onder de knie te krijgen.

Kosten

De contributie voor de scouts bedraagt €47,50 per kwartaal, daarnaast zijn er nog een aantal andere (eenmalige kosten) zoals de aanschaf van het uniform. Meer informatie over de contributie en andere kosten is hier te vinden

Wekelijkse opkomstinformatie

Het programma wordt gedeeld via de Whatsapp-groepen voor de scouts en de ouders/verzorgers van de scouts. Je kunt hieraan toegevoegd worden door even een mailtje te sturen naar scouts@scoutingpolaris.nl